Privacywetgeving & Digitale Marketing

Datum:
21 februari 2019
Tijd:
11:30u - 13:00u
Locatie:
OnderNemersPlein Rotterdam, Blaak 40, 3011 TA Rotterdam
Organisator:
Kamer van Koophandel

De data van je klanten zijn goud waard. Je moet hier verantwoordelijk mee omgaan. Het niet voldoen aan wet-en regelgeving of een datalek levert substantieel risico op voor je imago en financiën. Maar ook klanten vragen steeds vaker naar de kwaliteit van privacy en data management in jouw organisatie.

Na de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) werkt Europa aan een nieuwe wet die grote impact heeft op dataverwerkingen: de ePrivacy Verordening (ePV). De ePV betekent onder meer een aanscherping van de regels op het gebied van direct marketing (spamverbod) en cookies, en heeft dus direct invloed op de activiteiten van jouw organisatie op het gebied van eCommerce en email marketing.

 

 

Wat betekent dit voor jou

Het duurt naar verwachting nog twee jaar, tot eind 2020, voordat de ePV van kracht wordt, maar toch is er al veel belangstelling voor de verplichtingen en regels die de opvolger van de ePrivacy Richtlijn uit 2002 met zich meebrengt. De impact van de ePV kan opnieuw fors zijn voor marketeers en e-commerce, als cookiemuren worden verboden en privacy by design verplicht wordt in instellingen van bijvoorbeeld browsers. En mag je onder de ePrivacy Verordening nog adverteren op Facebook en via DoubleClick?

 

 

Waar gaan we het over hebben

De ePV implementatie is minimaal een even grote uitdaging als de AVG, dus is het slim om tijdig op de hoogte te zijn van de impact op jouw organisatie. In één kennislunch brengt Sjoera Nas (Senior Privacy Adviseur bij Privacy Company) je, met veel energie en in hoog tempo, op de hoogte van de stand van zaken in het wetgevingsproces, en de mogelijke gevolgen van de nieuwe ePrivacy wetgeving. Ze geeft je de inspiratie voor de concrete uitdagingen van de ePV voor jouw organisatie.

 

 

Voor wie

De kennislunch is geschikt voor startende ondernemers, MKB en digital marketeers.

In één kennislunch brengt Sjoera je, met veel energie en in hoog tempo, op de hoogte van de stand van zaken in het wetgevingsproces, en de mogelijke gevolgen van de nieuwe ePrivacy wetgeving. Ze geeft je de inspiratie voor concrete uitdagingen van de ePV voor jouw organisatie.

Betrokken HSD partners