- Home >
- Services >
- Access to Knowledge >
- Trend Monitor >
- Type of Threat or Opportunity >
- Trend snippet: AI, data and intelligence for decision support
Trends in Security Information
The HSD Trendmonitor is designed to provide access to relevant content on various subjects in the safety and security domain, to identify relevant developments and to connect knowledge and organisations. The safety and security domain encompasses a vast number of subjects. Four relevant taxonomies (type of threat or opportunity, victim, source of threat and domain of application) have been constructed in order to visualize all of these subjects. The taxonomies and related category descriptions have been carefully composed according to other taxonomies, European and international standards and our own expertise.
In order to identify safety and security related trends, relevant reports and HSD news articles are continuously scanned, analysed and classified by hand according to the four taxonomies. This results in a wide array of observations, which we call ‘Trend Snippets’. Multiple Trend Snippets combined can provide insights into safety and security trends. The size of the circles shows the relative weight of the topic, the filters can be used to further select the most relevant content for you. If you have an addition, question or remark, drop us a line at info@securitydelta.nl.
visible on larger screens only
Please expand your browser window.
Or enjoy this interactive application on your desktop or laptop.
AI, data and intelligence for decision support
Een first responder, zoals een politieagent op straat, moet dagelijks veel besluiten nemen. Hij heeft daarom een accuraat situatiebeeld nodig waarop hij zijn beslissingen kan baseren. Door hem te ondersteunen met de analyse van real-time data en hem inzicht te geven in wat er speelt, kan hij kiezen voor de juiste interventie. Het AI-systeem dat hiervoor wordt gebruikt, zou de first responder zelfs nog een voorkeurinterventie en een alternatieve interventie kunnen aanbieden. Een ander voorbeeld van beslisondersteuning betreft rechtszaken of de meldkamer. Gesproken woorden op geluids- of beelddragers kunnen worden herkend en omgezet naar geschreven tekst en vervolgens geanalyseerd. Alle data wordt gecombineerd en de analyse leidt tot een aanbeveling aan de rechter of een actie vanuit de meldkamer. Het omzetten van woorden kan ook zijn dienst bewijzen in de rechtszaal, waar alle gesproken woorden kunnen worden omgezet naar een schriftelijk verslag van wat is gezegd. Transparantie, uitlegbaarheid, verifieerbaarheid, traceer- baarheid en onweerlegbaarheid van de aanbevelingen uit initiatieven zijn hier essentieel voor een goed en verantwoord gebruik van AI.